Czytanki w metrze

18:32

MPK krzewi kulturę czytania - stwierdziłam któregoś pięknego dnia we Wrocławiu. Tyle książek, ile przeczytałam czekając na tramwaj lub autobus, stojąc w korku albo jadąc na drugi koniec miasta, nie przeczytałam nigdy podczas wolnych weekendów. Nawet praca licencjacka nie powstałaby, gdyby nie wojaże tramwajami po mieście! 
W Madrycie jest podobnie - zawsze jadąc metrem mam ze sobą lekturę do czytania bądź nauki. Tym samym muszę znosić uporczywe spojrzenia w moje hiszpańskie zadania domowe, które bezwstydnie odrabiam na kolanie przed samymi zajęciami (cóż innego można robić przez 40 minut jazdy metrem?).
Ostatnimi czasy jednak jeszcze bardziej wprowadzam w konsternację ludność podróżującą ze mną w przedziale, gdyż moimi lekturami są... bajki dla dzieci! Ciekawie jest obserwować reakcje tych, którzy widzą mnie wyciągającą z aktówki kolorową książeczkę formatu A4 o tytule Brzydkie Kaczątko (El Patito Feo) lub Śpiąca Królewna (La Bella Durmiente). Wspominałam już, że Hiszpanie mają wielkie parcie na to by ich dzieci były dwujęzyczne, dlatego od groma jest książek czy gier służących do nauki angielskiego. To doskonałe rozwiązanie dla mnie, bo jeśli nie rozumiem czegoś po hiszpańsku, zawsze mogę zerknąć na wersję po angielsku, a na dodatek przypomnieć sobie bajki z dzieciństwa.

Kolekcja książeczek, tudzież zwana materiałami do nauki.

El Patito Feo

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Bajki wbrew pozorom są dobrą metodą nauki języka obcego. Przede wszystkim jest w nich mniej słownictwa, które mogłoby sprawić nam problemy.Ostatnio też zaczęłam korzystać z tego sposobu, głównie jeżeli chodzi o angielski i francuski.

    Więc nie warto się przejmować dziwnymi spojrzeniami...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy te książki są dostępne tylko w Hiszpanii czy w Polsce też można takie nabyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Sylwia! Widziałam je tylko w Hiszpanii - jak będę w Walencji to mogę się rozejrzeć za nimi , napisz do mnie na hiszpanarium @ gmail. com :)

      Usuń
  3. Bardzo fajny pomysł, uczę się teraz hiszpańskiego i mam 2-letniego synka, bajki by się idealnie sprawdziły w moim przypadku, muszę poszukać w Polsce. Może ktoś znalazł już?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukaj może w księgarniach językowych (tych online też), ale ceny mogą być wysokie ;o

      Usuń

Dziękuję za komentarze! Pamiętaj, że pytania możesz wysyłać na e-mail: hiszpanarium@gmail.com! :)

Subscribe