Karty pre-paid w Hiszpanii. Które wybrać?

15:08



Zaczynamy nowy cykl, w którym będę odpowiadać na Wasze pytania odnośnie życia w Hiszpanii. Na wiele odpowiedziałam już w prywatnych wiadomościach albo w komentarzach, te powtarzające się lub naciekawsze będę publikować na blogu.


Jaką hiszpańską kartę pre-paid polecasz? Będę potrzebował jej na tydzień - Michał

Karty pre-paid w Hiszpanii

W Hiszpanii jest kilka głównych telefonii komórkowych, które oferują karty pre-paid (na doładowania):
  • Yoigo
  • Vodafone
  • Orange
  • Movistar
  • Lycamobile
Karty pre-paid można także kupić:
- w dużych marketach, np. Dia, Mercadona, Carrefour (CarrefourMovil);
- online, tzw. redes moviles virtuales (np. PepePhone)

jednak nigdy ich nie używałam i nie wiem jak wygląda u nich sprawa z użytkowaniem i zasięgiem.

Przetestowałam natomiast karty Yoigo i Vodafone, obie spisywały się dobrze.


O czym trzeba pamiętać?

Przy zakupie karty pre-paid należy mieć swój paszport lub dowód osobisty i uzbroić się w cierpliwość. W salonie telefonii komórkowej należy podpisać umowę na użytkowanie karty - nawet jesli zamierzamy używać ją tylko przez tydzień. Powodem takiej biurokracji jest walka z przestępczością - dotychczas wielu przestepców używało jednorazowych kart pre-paid, co utrudniało policli ich namierzanie.


Koszt i doładowania

Karty pre-paid kosztują już od 5 euro - od razu możemy te zainwestowane pieniądze wykorzystać na rozmowy i smsy. Gdy zostanie nam niewiele centów na koncie, operator powiadomi nas sms-em o konieczności doładowania.

Doładowania można dokonać w kioskach lub w tzw. locutorio (miejscach z budkami telefonicznymi przeważnie do rozmów z krajami Ameryki Południowej). Należy podać wtedy swój numer telefonu, nazwę operatora i kwotę, na jaką chcemy zasilić konto (przez to podawanie numeru telefonu potem dostaje się wiele sms-owych reklam...).


Michałowi poleciłabym kupno karty Yoigo, bo na tydzień spokojnie wystarczyłoby mu 5 euro do wykorzystania.


Jeśli macie pytania odnośnie życia w Hiszpanii, ślijcie je na adres e-mail: hiszpanarium @ gmail.com

You Might Also Like

9 komentarze

  1. będąc w Hiszpanii korzystałam z karty Yoigo, jednak bardzo zdziwił mnie fakt, iż do zakupu zwykłej karty na doładowania - trzeba być pełnoletnim! Mimo ukończenia lat 18 nie mogłam wyjść z podziwu dla całej tej biurokracji. Podczas gdy w Polsce kupno takiej karty trwa mniej więcej 10s, w Hiszpanii musiałam poświęcić na to niemal 40min. Pamiętam, że zależało mi na internecie w komórce, w związku z tym kupiłam kartę z 20 euro do wykorzystania (przez miesiąc) co spokojnie starczyło nawet na prawie codzienne, kilkuminutowe połączenia do Polski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć - mnie to ominęło, do Hiszpanii pojechałm już jako osoba pełnoletnia! :-)

      Usuń
  2. Może warto dodać, że przy doładowaniu nie mamy całych 5 euro, tylko nam potrącają podatek i wychodzi kilka procent mniej na koncie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam aż tak drobiazgowa by przejmować się kilkoma eurocentami. Gorzej jest z tym, że już za samo wykonanie połączenia (nawet jak druga osoba nie odbierze) płaci się kolejne centy ;-)

      Usuń
  3. Kioskow tutaj bardzo malo, doladowanie konta najlepiej i najszybciej w tzw. chinos (chinczykach). Sa tam automaty gdzie wpisujac swoj numer i wrzucajac odpowiednia kasy, po krotkiej chwili przychodzi do nas SMS z kasa na konto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Chińczyków nigdy nie doładowywałam konta, w ogóle starałam się jak najmniej mieć z nimi styczność - zwykle byli niemili, nastawieni tylko na robienie biznesu i pieniędzy :P

      Usuń
  4. Będąc w lecie w Hiszpanii korzystałam z karty prepaid. Warto dodać, że niestety w przypadku obcokrajowców (a na pewno Polaków) przy zakupie karty posiadanie polskiego dowodu osobistego nic nam nie pomoże. Próbowałam kupić kartę w różnych punktach i zawsze odpowiedź była taka sama. Musimy mieć przy sobie ważny paszport. Jeśli nie mamy paszportu (tak było w moim przypadku), jedynym wyjściem jest znajomy Hiszpan, który podpisze za nas umowę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja kupiłem mieszkanie na dowód osobisty !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kupiłem w Movistar na dowód.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! Pamiętaj, że pytania możesz wysyłać na e-mail: hiszpanarium@gmail.com! :)

Subscribe