Książki do nauki hiszpańskiego na początek - moje top 3

17:55


Od czego zacząć naukę języka hiszpańskiego? Jakie podręczniki są dobre na początek? Czy warto inwestować w książki do nauki gramatyki? 


Wyjeżdżając od Madrytu zabrałam ze sobą tylko jedną książkę, ale gdybym miała w bagażu więcej miejsca chętnie wziełabym także inne podręczniki. Oto zestawienie moich trzech książek do nauki języka hiszpańskiego, które polecam wszystkim na początek przygody z castellano! :)


1. Samouczek 



Gdy wyjechałam do Madrytu zabrałam ze sobą tylko "Język hiszpański w 30 dni. Kurs podstawowy dla samouków" wydawnictwa Lagensheidt i był to strzał w dziesiątkę. Co prawda naukę z niego skończyłam jakoś po 6 lekcji, a potem skakałam z tematu na temat w poszukiwaniu najpotrzebniejszych danego dnia wyrażeń, ale został moim najważniejszym i najskuteczniejszym źródłem szybkiego opanowania podstaw.

Zwróćcie uwagę, by samouczek był lekki, poręczny i niewielkiego rozmiaru - wtedy bez problemu będziecie mogli go ze sobą zabierać i używać, np. czekając w kolejce lub jeżdżąc komunikacją miejską.

Dużą zaletą samouczka jest minimalna dawka gramatyki i słownictwa, która nie zniechęci entuzjastów języka hiszpańskiego.


2. Tradycyjne lekcje


Warto zainwestować w jeden standardowy i tradycyjny podręcznik do nauki języka hiszpańskiego. Świetnie sprawdzają się tu książki autorstwa Oskara Perlina (ja mam "Intensywny kurs języka hiszpańskiego"). 

Znajdziemy w nich doskonałe połączenie dialogów, krótkich lekcji gramatyki i rozwijających nasze zdolności językowe ćwiczeń. Do tego po każdym rozdziale znajdziemy słowniczek. 
Cenię sobie taki stary styl prowadzenia lekcji - maksimum tekstu, minimum obrazków i zdjęć.


3. Gramatyka


Prędzej czy później warto mieć w pobliżu książkę w całości poświęconą gramatyce, by w trakcie wypełniania ćwiczeń móc z łatwością odnaleźć wyjaśnienie trapiących nas kwestii. Polecam w szczególności podręcznik Marii Szczepek "Język hiszpański od A do Z. Repetytorium". 

Książka napisana jest przystępnym językiem, zawiera ogromny materiał hiszpańskiej gramatyki, co może czasem przytłaczać. Z tego powodu ja korzystam z niej sporadycznie, by nie przestraszyć się wszystkimi odmianami, które tepretycznie powinnam znać  ;-)


Książki po polsku, hiszpańsku? A może po angielsku?

Niektórzy uważają, że dobrze jest uczyć się języka obcego na wszystkich frontach - czyli także podręćzniki od poczatku powinny być w języku, który chcemy opanować.

Ja na początek polecam jednak książki po polsku - będzie tam napisane i wyjaśnione wszystko czarno na białym, co pomoże w początkach nauki.  Przechodząc na poziom B1/B2 można sprawdzić książki do nauki napisane po hiszpańsku, chociaż wielokrotnie może się zdarzyć, że niedokładnie zrozumiemy jakieś zagadnienie gramatyczne, co może zaowocować frustracją (a tego byśmy nie chcieli :)).

Mam w swoim zbiorze jedną książkę w języku hiszpańskim (widoczna na zdjęciu powyżej APRENDE gramática y vocabulario), ale bardzo rzadko po nią sięgam. Nie przepadam za książkami na papierze kredowym - nie dość, że niekomfortowo się po nich pisze np. ołówkiem, to przeważnie są też ciężke, a także... drogie.

Uczę się głównie z książek i materiałów po angielsku - tak jest mi wygodniej, dużo lepiej niż z książek po polsku. Taką formę nauki polecam osobom, które język angielski mają dobrze opanowany, bo tylko wtedy można uzyskać najwięcej korzyści szlifując jednocześnie dwa języki obce.

Gdzie szukać książek do nauki hiszpańskiego?

Samouczki są dostępne w niemal każdej księgarni, często można je znaleźć także w hipermarketach po bardzo niskich cenach. Podręczniki Oscara Perlina czy Marii Szczepek są dostępne na aukcjach internetowych (np. Allegro) i w antykwariatach. Część z nich jest dostępna w Internecie.

Co najważniejsze, wszystko podane powyżej propozycje książkowe są tanie jak barszcz :)

A wy jakie książki na początek nauki hiszpańskiego polecacie? 


You Might Also Like

4 komentarze

  1. Ja polecam książkę "Hiszpański nie gryzie", za jej pomocą w prosty i przyjemny sposób możemy opanować podstawy hiszpańskiego. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja polecam książkę "HISZPAŃSKI KOMPLETNY". Książka jest genialna i jest w niej absolutnie wszystko co być powinno. Niestety nie znalazłem wydania papierowego :( Tylko do kupienia w formie elektronicznej, ale naprawdę warto.

    OdpowiedzUsuń
  3. kurs mi vida loca na bbc, nie ma nic lepszego.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! Pamiętaj, że pytania możesz wysyłać na e-mail: hiszpanarium@gmail.com! :)

Subscribe