Poniedziałki z hiszpańskim #7 - Przydatne strony do nauki hiszpańskiego

14:11



Jak uczyć się języka hiszpańskiego?


Najefektywniej uczyć się języka obcego z kilku źródeł, z hiszpańskim nie jest inaczej. Najlepiej też dobrać metodę do własnej osobowości - jedni wolą wkuwanie słówek, inni pisanie opowieści, jeszcze inni naukę poprzez oglądanie filmów po hiszpańsku. Dla kilku systematyczna nauka to klucz do sukcesu, dla innych z kolei intensywne weeknd z językiem da o wiele więcej. Trzeba próbowac, eksperymentować, nie nudzić się. Jeśli coś działa efektywnie, trzeba iść tym tropem!


Ja na przykłam nigdy nie uczę się słówek - sprawdzam je w słowniku jak czytam dany tekst, ale nie wypisuję ich, nie wkuwam. Jak coś zostanie w mojej głowie to dobrze, jak nie, to znaczy, że to słowo wcale nie jest tak potrzebne do posługiwania się językiem na co dzień. 

Sporo słucham i czytam, co pozwala mi uczyć się od razu całych wyrażeń i słówek z kontekstu. Często mam tak, że wiem o co chodzi rozmówcy, ale nie potrafię tego przetłumaczyć na polski (a to ze względu na to, że na co dzień posługuję się angielskim i hiszpańskim). Dlatego też większość linków poniżej to strony do nauki hiszpańskiego, ale po angielsku - mam jednak nadzieję, że się wam przydadzą :)

Poniżej kilka stron, które mogę wam polecić do trenowania hiszpańskiego:

Portale:




Platformy do nauki języków (darmowe):


Dwie poniższe platformy (Livemocha i Busuu) poznałam dzięki Toniemu, bo on zaczął uczyć się języka polskiego właśnie za pomocą takich krótkich lekcji. Świetne na początek, by nie znudzić się nauką.


  • Livemocha.com
  • Busuu.com
  • Memrise.com - sporo kursów z różnorodnym słownictwem
  • Duolingo.com - polecam dla początkujących.
  • Supermemo - na platformie Onetu można zarejestrować się i przejrzeć kursy online. Nie trzeba wcale wykupywać abonamentu, można uczyć się bez powtórek. Wersja z abonamentem (koszt ok. 50 zł na kilka miesięcy) pozwoli nam zapisywać nasze postępy i przypominać słowa do powtórek według algorytmu zapamiętywania. Polecam! 


Gramatyka i słownictwo:




Słuchanie:


  • Ivoox.com - podcasty, audycje radiowe, żywy język hiszpański



Podzielcie się w komentarzach swoimi stronami do nauki, z których korzystacie i przynoszą wam duży pożytek :)

You Might Also Like

12 komentarze

  1. hej Pola! Bardzo przyjemnie się Ciebie słucha i czyta ;) uczę się hiszpańskiego już jakiś czas, jednak nigdy nie była to nauka systematyczna - od czasu do czasu wleciało parę słówek (podobnie do Ciebie, nie wkuwam ich, po prostu usłyszę, przeczytam coś i juz zapamiętuję). Ostatnimi miesiącami zaczęłam uczyć się na bieżąco, nawet byłam na kursie hiszpańskiego w Alicante, gdzie mieszka moja rodzina. Jednak nic tak nie pomaga mi w nauce jak rozmowa ze znajomymi poznanymi podczas ostatniego miesięcznego pobytu w Alicante, strony typu hm, 9gag? mianowicie: www.cuantarazon.com (niby głupota, a jednak różne wyrażenia wpadają do głowy) i oczywiście oglądanie filmów i seriali. Mój hiszpański nie jest jeszcze rewelacyjny, jednak bardzo dużo rozumiem i potrafię się porozumieć, na myśle, ze dosc dobrym poziomie. Zamierzam kontynuować naukę na kursie w Polsce, ale bardziej jako przygotowanie do tegorocznej matury, ktora planuje zdawać m.in. z hiszpańskiego. Nagrywaj więcej i pozdrowienia z zimnej Polski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!

      Dziękuję za komentarz, zastanawiam się teraz jak mogłam zapomnieć o Cuanta Razon! Haha, tym bardziej, że codziennie siedzę na Memedeportes.com - memy sportowe to coś, co lubię w nauce :D

      Ja też najwięcej się ucze z rozmów, bo nic inego tak szybko nie obnaża naszego poziomu języka. Niestety z Tonim rozmawiamy po angielsku glównie, zamierzam się przestawić by rozmawiać z nim tylko po hiszpańsku... :D

      Do matury najlepiej jak będziesz pisała i rozmawiała z hiszpańskimi znajomymi o codziennych sprawach - bez problemu wtedy się przygotujesz i nie zanudzisz gramatyką :D

      Wczoraj nagrałam kolejny vlog, więc jak się uda, to będzie jutro w siecie! Pozdrawiam :D

      Usuń
  2. Ja niestety jestem z tych, co muszą regularnie uczyć się słówek, z samego sprawdzania w słowniku podczas lektury czy oglądania filmu niewiele jestem w stanie zapamiętać. Zestawienie świetne, na pewno będzie pomocne, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początek każda metoda jest dobra, oby tylko była skuteczna. Z biegem czasu nie trzeba tak wszystkiego się uczyć, część będzie znana z kontekstu albo z osłuchania :)

      Usuń
  3. Niedawno właśnie odkryłam stronkę busuu i jestem nią wniebowzięta. Fajna jest możliwość rozmowy z native speakerami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Pola, czuję się wyróżniona tym, że mój blog znalazł się na tej liście :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że nie ma prawie żadnych darmowych, polskojęzycznych stron do nauki hiszpańskiego. Wszystko tylko po angielsku... to mi nie pomaga. :/
    Całkiem niedawno zaczęłam naukę i póki co korzystam z tych dwóch stron: http://www.ebrio.pl/ i http://quizlet.com/ (tu codziennie mogę poćwiczyć pisownię i wymowę). Polecam sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy post. Sam korzystam z Busuu i jestem bardzo zadowolony. Ciekawi mnie Livemocha, ostatnio dużo o tym słyszałem, chyba czas założyć konto. Pozdrawiam i zapraszam do mnie. http://normalna-rzecz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej! Polecam jeszcze moją stronę do koniugacji czasowniów:) http://odmianaczasownika.pl/hiszpanski. To polska strona, jest na niej trochę więcej słówek niż np. na crib.pl, a będziemy sukcesywnie dodawać kolejne :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się co do wordreference.com, bardzo przydatna strona, nie tylko jeśli chodzi o hiszpański :) Nie wszystkie z wymienionych portali znałam, na pewno się z nim zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo będę musiała zrobić aktualizację tych stron :D

      Usuń

Dziękuję za komentarze! Pamiętaj, że pytania możesz wysyłać na e-mail: hiszpanarium@gmail.com! :)

Subscribe