Dinozaury! Muzeum Paleontologiczne Elche

17:15

Kiedy byłam młodsza, miałam hopla na punkcie dinozaurów. Czytałam o nich wszystko, co tylko wpadło mi w ręce. Ba! Nawet pisałam nową książkę wespół z koleżanką, która również podzielała moje zainteresowania. 


Całe wakacje spędzałam w poszukiwaniu skamieniałości - stworzyłam własny zestaw narzędzi składający się z młotka, śrubokrętów i pędzelków do czyszczenia skał, a potem odkopywałam amonity i inne skamieliny, które później oddałam na rzecz szkoły ;p Toni także jako dziecko uwielbiał dinozaury, zatem w ramach powrotu do dzieciństwa, postanowiliśmy odwiedzić Muzeum Paleontologiczne w Elche (Museu Paleontologic d'Elx - w skrócie MUPE). 


Zanim wkroczymy do poszczególnych sal, znajdziemy się w kopule ucharakteryzowanej na nieboskłon i zobaczymy prezentację dotycząca powstania życia na naszej planecie (wersja w j. hiszpańskim lub angielskim). Sale podzielone są tematycznie - paleozoik, mezozoik, kenozoik oraz sala poświęcona geologii i skamielinom z obszaru Alicante.

Nastawiłam się na dużą liczbę szkieletów dinozaurów, niestety tylko w jednej sali znaleźliśmy kilka makiet (bo na pewno prawdziwe kości to nie były) velociraptorów, triceratopsa i czaszkę tyranozaura. Przeważały jednak skamieliny i minerały. Samo muzeum jest niewielkie i nawet w 40 minut można obejrzeć wszystkie eksponaty. Bardziej polecałabym je dla dzieci, chociaż i te mogą się wynudzić. Z tego właśnie powodu zorganizowano dla nich specjalne multimedialne pokazy (płatne dodatkowo 1 euro). 
Ciekawostka: podpisy przy większości eksponatów są tylko w języku hiszpańskim bądź valenciano! Taka dyskryminacja angielskiego ;)

MUPE Museu Paleontologic d'ElxReplaceta de Sant Joan, 3Strona www: http://www.cidarismpe.org/Ceny biletów:- normalny - 2 euro- ulgowy (młodzież, studenci, grupy, >65 lat, wielodzietne rodziny - 1 euro.- dzieci do lat 6 oraz niepełnosprawni - wejście gratis.




alternatywne zdjęcie wykonane przez Toniego (standardowy brak ostrości ;p)














You Might Also Like

1 komentarze

  1. Fantastyczność, droga Pani! Przyznam, że ja i teraz mogłabym iść na wykopki. Co do mnie, ostatnio oglądałam dinozaury w londyńskim Crystal Palace, przede mną wizyta w Natural History Museum. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! Pamiętaj, że pytania możesz wysyłać na e-mail: hiszpanarium@gmail.com! :)

Subscribe