Zwiedzamy Madryt: Halo halo, czy my jesteśmy w Ameryce?

13:53

W tle Torre de Madrid, zwana przez madrytczyków "Żyrafą"

La plaza de España

Spacerując ulicami Madrytu możemy podejrzeć przeróżne style architektoniczne. Na północ od Palacio Real i ulicy Gran Via znajdziemy się na Placu Hiszpańskim, którego budynki w żaden sposób nie pasują do tych, które można zobaczyć kilka ulic wcześniej.

Plac uzyskał obecny wygląd za czasów generała Franco, który za pomocą imponujących gmachów chciał pokazać, że oto Hiszpania staje się częścią nowoczesnego świata (motywy czerpał z architektury STanów Zjednoczonych!). Wcześniej znajdowały się tu koszary, klasztor, a w XVII wieku łąka Leganitos, znana z opowieści o don Kichocie. Stąd na Placu Hiszpańskim znajdziemy także potężny pomnik dedykowany bohaterom tej popularnej powieści.




Za nami widać gmach Edificio de Espana, jeden z najbardziej charakterystycznych budynków Madrytu. Ma 117 m wysokości, 25 pięter i 32 windy. Tę przyozdobioną neobarokowymi dekoracjami konstrukcję zbudowano głównie z cegły i wapienia. Całość przypomina nowojorską architekturę z lat 20 XX wieku.


Kamienny Miguel Cervates siedzi na samym środku placu, a przed nim stoją odlane z brązu figury postaci z jego powieści - błędny rycerz Don Kichot wraz z wiernym giermkiem Sancho Pansą.


Przeznam szczerze, że było to jedno z moim ulubionych miejsc w Madrycie, pewnie dlatego, że w ogóle nie przypominało mi, że jestem w Hiszpanii.

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Jak ja uwielbiam Madryt! Dopiero niecały miesiąc temu wróciłam, a już bym chciała być tam z powrotem - naprawdę wyjątkowe miasto;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się wybieram do stolicy, sprawdzę co się zmieniło odkąd wyjechałam! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, aż mi się zatęskniło za Madrytem! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Madryt jest piękny ale niezupełnie w moim guście, wolę Barcelonę. fakt, podczas naszego pobytu było strasznie zimno więc często chowałam się we wnętrzach. Najbardziej podobało mi sie w Tetuán, dzielnicy emigrantów z Ameryki Południowej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze! Pamiętaj, że pytania możesz wysyłać na e-mail: hiszpanarium@gmail.com! :)

Subscribe